FANDOM

Boulevard yhtyeen perustivat laulusolisti Kyösti Laihi ja Erkki Korhonen vuonna 1983. Heidän lisäkseen kokoonpanoon kuuluivat Juha Lanu, Jari Nieminen, Tuomo Tepsa ja televisiokapellimestarina tutuksi tullut Jari Puhakka. Vuosien varrella orkesterin miehitys oli varsin vaihteleva. Boulevard niitti mainetta ammattitaitoisena ravintolaorkesterina ja he säestivät useita eturivin artisteja. Yhtye oli nimenomaan livebändi, sillä ennen vuoden 1988 euroviisukarsintoja he eivät olleet tehneet yhtään levytystä. Vuonna 1987 Boulevard sai tulikasteen euroviisuissa, kun he esiintyivät Brysselin Eurovision laulukilpailuissa Virve Rostin taustalla. Seuraavana vuonna Boulevard voitti Suomen euroviisukarsinnan omillaan kappaleella Nauravat silmät muistetaan. Samaan aikaan ilmestyi myös yhtyeen ainoaksi jäänyt samanniminen albumi. Vuonna 1994 toinen perustajajäsenistä Erkki Korhonen jätti yhtyeen ja vuosituhannen vaihteessa Boulevard lopetti toimintansa kokonaan. Kyösti Laihi sairastaa MS-tautia ja on sairaseläkkeellä.

Boulevard euroviisuissa:

1988 Nauravat silmät muistetaan

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki