FANDOM

Cc
CatCat suomalainen lauluduo, jonka muodostavat siskokset Katja Kätkä (s. 1972) ja Virpi Kätkä (s. 1969). He nousivat julkisuuteen Iltalehden iltatyttöinä ja saivat vuonna 1992 levytyssopimuksen Finnlevyn kanssa. Heidän esikoisalbuminsa ”CatCat” tuotti Risto Asikainen, mutta se ei poikinut isoja hittejä. Vuonna 1994 siskokset palasivat parrasvaloihin Suomen euroviisukarsinnoissa ja voittivat kilpailun kappaleella Bye bye baby. Samanniminen albumi myi kultaa ja poiki toisenkin hitin ”Yksin sateeseen”. Heti seuraavana vuonna ilmestyi toinen kolmas albumi ”Enkeli”, joka noudatteli samaa diskoiskelmäkonseptia. Sitä seurasi hiljaiselo, joka päättyi vuonna 2001 albumiin ”Yö ja päivä”. Vuonna 2012 20-vuotista taivaltaan uudella levyllä juhlistanut CatCat on tavallaan koko ajan ollut olemassa, vaikka välissä on ollut seesteisimpiäkin vaiheita ja molemmat siskot ovat olleet mukana muissakin projekteissa. Virpi on julkaissut myös soololevyn ”Reload”. Hänet muistetaan myös laulaja Tauskin entisenä puolisona.

CatCat euroviisuissa:

1994 Bye bye baby

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki