FANDOM

Hanna-Riikka Siitonen (s. 13.11.1970 Helsinki) on suomalainen laulaja, laulupedagogi ja näyttelijä. Hanna-Riikan isä on laulaja Matti Siitonen eli Fredi, ja äiti Helsingin ylipormestarin virasta eläkkeelle jäänyt Eva-Riitta Siitonen. Ensimmäistä kertaa Hanna-Riikka lauloi levylle vuonna 1977 isänsä Fredin joulualbumille ”Tonttu Torvinen”. 1990-luvun alussa Hanna-Riikka opiskeli Oulunkylän Pop & Jazz konservatoriossa laulunopettajaksi. Sen jälkeen hän on valmistunut musiikkiteatteri-ilmaisun ohjaajaksi ja vuonna 1998 teatterikorkeakoulusta näyttelijäksi.

Julkisuuteen Hanna-Riikka nousi Nina Tapion kanssa muodostetussa Taikapeili-yhtyeessä vuonna 1994. Menestys kesti pari vuotta ja comebackia yritettiin vuonna 1999. Vuosina 1996, 2004 ja 2005 Hanna-Riikka lauloi Suomen edustajan taustakuorossa Eurovision laulukilpailuissa. Muina aikoina Hanna-Riikkaa ovat työllistäneet lukuisat teatteriesitykset, musikaalit ja taustalaulutyöt sekä jäsenyys Adiemus- ja AiA-yhtyeissä. Televisiossa Hanna-Riikka on näkynyt mm. Idols-ohjelman laulunopettajana sekä Uusi päivä draamasarjan Lisbeth Kanervana.

Hanna-Riikka Siitonen euroviisuissa:

Artistina:

2005 Forever and a day

2006 Who I am (Hanna-Riikka Siitonen & Nina Tapio)

2006 This is what we came for (Hanna-Riikka Siitonen & Nina Tapio)

2010 Ruma (AiA)

Säveltäjänä:

2005 Forever and a day

Sanoittajana:

2005 Forever and a day

2010 Ruma (AiA)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki