FANDOM

Los Angelesissa, Yhdysvalloissa syntynyt Hannah Mancini on kotiutunut Sloveniaan rakkauden myötä. Kuutisen vuotta sitten hän avioitui slovenialaisen miehen kanssa. Vaikka Hannahin nimi ei varmasti vielä soitakaan paljon kelloja, on hän rautaisena ammattilaisena ehtinyt tehdä uransa aikana jo paljon.

Hannah on esimerkiksi työskennellyt lukuisten huipputuottajien, kuten Todd Chapmanin ja Larry Kleinin, kanssa. Hän on laulanut useilla Disney-soundtrackeilla, tehnyt taustoja monille artisteille sekä esiintynyt Radio City Music hallissa ja Jay Lenon Tonight show’ssa. Laulu-, tanssi- ja esiintymistaitoinen Hannah on discoperhonen henkeen ja vereen, ja on sitä kautta antanut äänensä kymmenille genren levytyksille, joita on julkaistu kansainvälisestikin.

Yksi tärkeimmistä projekteista Hannahilla on ollut Xequtifz-yhtye, jonka laulusolistina hän toimii. Bändi on saavuttanut suosiota kotimaassaan Sloveniassa ja tehnyt pari radiohittiäkin. Hannah ei halua oikotietä julkisuuteen, vaan tekee musiikkia, jota itse rakastaa. Musiikkia, jossa yhdistyy jalan alle menevä dancerytmi ja teksti, joka koskettaa kuulijaa. Euroviisufanit muistavat Hannahin jo vuoden 2011 Slovenian euroviisukarsinnoista, jossa hän esitti yhdessä dj-parivaljakon Sylvain & Mike Vale kanssa kappaleen ”Ti si tisti”.

Tänä vuonna Hannah kutsuttiin suoraan Slovenian euroviisuedustajaksi ilman julkista karsintaa. Hän on ollut itse vahvasti mukana kilpailukappaleensa ”Straight into love” sävellyksessä ja sanoituksessa. Muita kappaleen säveltäjiä ovat Gregor Zemljic, Erik Margan ja Matija Rodic. Sanoituksessa Hannahin apuna on ollut Marko Primuzak. Malmön semifinaalissa lavalla nähdään päätähden lisäksi miestanssijat Matic Zadravec, Anže Škrube ja Primož Pavlič sekä tanskalaiset taustalaulajattaret Julie ja Susanne.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki