FANDOM

Johanna Pakosen (2.5.1976 Oulu) musikaalisuus ilmeni jo tytön ollessa vasta 2-vuotias. 4-vuotiaana hän sai sähköurut, joilla opeteltiin soittamaan korvakuulolta ihan mitä vaan. Kun koulu alkoi, Johanna siirrettiin musiikkiluokalle. Hänen instrumentteinaan olivat kitara ja klarinetti. Laulu tuli kuvioihin vasta lukiossa, josta hän valmistui vuonna 1995. 

Lyhyen koulukokeilun jälkeen Johanna meni Tornioon show-bisnes-kurssille. Puolen vuoden kurssin aikana väännettiin eka demo, tehtiin harjoituskeikkoja ja päättötyöksi valmisteltiin show kapellimestari Antti Hyvärisen johdolla. Palautteen antajana toimi Danny, joka bongasi Johannan. Johanna pääsi D-tuotantoon työharjoitteluun ja myöhemmin vakituiseksi Danny show:n taustakuoroon. Samassa enkelikuorossa lauloivat myös 1997 Tangoprinsessa Susanna Heikki ja 2001 Tangokuningatar Mira Sunnari. Tästä alkoi parin vuoden raskas rupeama. He tekivät kaksi Danny-showta, useita tv-esiintymisiä, kaksi levyä, konsertteja, keikkoja ja Kiinan kiertue.

Tämän jälkeen Johanna pääsi coverbändin solistiksi ja hän kiersi pari vuotta laivoilla kansainvälisiä hittejä laulamassa. Nimeä hän kilpailujen kautta, kuten Radiotähti -96, Iskelmän SM-kisat -96, Tähtijahti-97 loppuhuipennukseksi Tangokuningattaren kruunu 2002. Tähän päivään mennessä Johanna on tehnyt valtavan määrän keikkoja ja konserttikiertueita, neljä pitkäsoittoa; Anna yksi yö (2003), Niin kiire rakkauteen (2004), Kosketus jää (2007) ja Jälkeen kaiken suuren (2010). 

Vuonna 2008 Johanna lauloi Kari Tapion taustalla euroviisukarsinnoissa kappaleessa "Valaise yö". Vuonna 2009 hän juonsi Tangomarkkinat Mikko Peltolan kanssa. Vuonna 2013 ilmestyi tähän astisen uran kattava tuplakokoelma.

Johanna Pakonen euroviisuissa:

2006 Kerta viimeinen

2006 Liian monta yötä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki