FANDOM

Jonna Christensen (o.s. Pirinen, s. 28.12.1982) tuli suurelle yleisölle tutuksi vuonna 2002 järjestetystä Popstars-kykyjenetsintäkilpailusta. Jonna valittiin neljänneksi jäseneksi Suomen ensimmäiseen Popstars-bändiin, joka tunnettiin nimellä Gimmel. Erimielisyyksien takia Jonna jätti bändin jo kuukauden jälkeen ja lähti soolouralle. Soolouralle ovat mahtuneet mm. hitit Tyytyväinen, Sateen jälkeen, Paljon tarjolla, Jäässä sekä hiphop-artisti Cheekin kanssa tehty duetto Liiku ja Cheddar-nimisen hiphop-artistin kanssa tehty Summer Jam. Jonnan kolmannella albumilla "Lähempänä totuutta" on duetto Explain ruotsalaisen popparin Darinin kanssa.

Vuonna 2003 Jonna esiintyi Marco Bjurstömin musikaaleissa "Grease" (Helsingin Kaupunginteatteri) ja "Hair" (Peacock teatteri). Syksyllä 2004 Jonna juonsi TV2:lla Tarinatalon tuottamaa musiikkiohjelmaa "Voice out!". Kolmannen albuminsa jälkeen Jonna lähti etsimään uusia tuulia musiikkiinsa Los Angelesiin USA:han. Hän palasi Suomeen vuonna 2009 äänittämään englanninkielistä materiaalia, jota hän oli aloittanut kirjoittamaan Los Angelesissa. Ensimmäinen sinkku Puppets oli mukana Suomen Euroviisukarsinnassa tammikuussa 2011 ja seuraava sinkku "Simple life" julkaistiin kesäkuussa 2011. Sen jälkeen ei ole kuulunut uutta materiaalia.

Jonna esiintyy Joensuussa Hasaniemen kesäteatterin "Rölli ja Metsänhenki" -musikaalissa Milli-keijuna kesällä 2011, esittäen ensimmäistä päärooliaan sitten lukiossa tehtyjen näytelmien. Tanssijana Jonna teki töitä tanssien mm. dance-artisti K-systemin taustalla sekä Cat People ja Step up showtanssiryhmien riveissä. Jonna on ollut mukana voittamassa kolmea SM-kultaa ryhmätanssissa sekä päihittänyt kaikki ikäisensä naiset yksilösuorituksellaan Disco-ja showtanssin SM-kisoissa vuonna 2002. Jonna on myös toiminut tanssinopettajana ja koreografina vuodesta 1996 alkaen ensin Pohjois-Karjalan tanssiopistolla Joensuussa sekä myöhemmin Helsingin tanssiopistolla sekä Liikuntakeskus Elixiassa.

Jonna euroviisuissa:
vuosi kappale
2011 Puppets

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki