FANDOM

Säveltäjä: Jokke Seppälä

Sanoittaja: Hector

Esittäjä: Gruppo Jokke

Jokke Seppälä oli Suomen euroviisukarsintoihin 1986 kutsutuista säveltäjistä. Hän räätälöi kilpailuun euroviisuihin sopivan modernin popballadin, jonka sanoituksessa on kansallisia elementtejä. Yleisradion edustajat olivat vielä ohjeistaneet "millaista poljentoa pitää olla" ja että "jalkojen pitää sitten käydä siellä lavalla". Seppälä kokosi kappaletta esittämään kvartetin, johon hänen itsensä lisäksi kuuluivat konkarilaulajat Anita Pajunen, Leena Nilsson ja Rele Kosunen. Gruppo Jokke nimen saanut kokoonpano satsasi esiintymisasuihin ja harjoitteli koreografian, jota osaltaan vaikeutti se että liikehdintä oli suunniteltu tehtäväksi langattomien mikrofonien kanssa, mutta suorassa lähetyksessä mikrofoneissa olikin johdot. TV-lähetyksessä juontaja Kari Lumikero kertoo myöskin, että kappaleen on sanoittanut Joken puoliso Siru Debner-Seppälä, mutta todellisuudessa teksti on Hectorin kynästä. Kappale sai asiantuntijaraadilta 37 pistettä ja sijoittui sijalle 7. Tämä esiintyminen jäi Gruppo Joken ainoaksi performanssiksi eikä kilpailukappalettakaan koskaan levytetty.

Lähde: Jokke Seppälä: Estradeja ja sessioita, Petri Kaivanto, Elvis Ry

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki