FANDOM

Kaari Sillamaa (s. 27.1.1995 Tallinnassa) on virolainen laulunopettaja, pianisti, säveltäjä, sanoittaja, kirjailija, musiikkikoulun johtaja sekä teatteriohjaaja.

Kaari Sillamaa valmistui Tallinnan kansallisesta konservatoriosta (nyk. Viron musiikki- ja teatteriakatemia) vuonna 1980 pääaineenaan musiikkipedagogiikka.

Vuuosina 1981-1983 Sillamaa toimi Kehran lasten musiikkikoulun johtajana. Vuonna 1984 Sillamaa perusti lasten musiikkiteatteri Colombinan. Vuodesta 1994 hän on toiminut nimeään kantavan lasten- ja nuorten musiikkikoulun johtajana.

Sillamaa on toiminut säveltäjänä ja sanoittajana vuodesta 1981. Sillamaa on keskittynyt sävellystöissään pääasiassa musiikkiteatteriin. Sanoituksia hän on tehnyt yli 800 kappaleelle, niiden joukossa myös kolme virolaista euroviisuedustussävelmää: "Kaelakee hääl" (1996), "Keelatud maa" (1997) ja "Diamond of night" (1999).

Kaari Sillamaa on ollut naimisissa kahdesti. Ensimmäisestä avioliitostaan Ivo Sillamaan kanssa hänellä on poika Virgo Sillamaa sekä tytär Janika Sillamaa. Toisesta avioliitostaan Indrek Reisnerin kanssa hänellä on poika Franck Reisner.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki