FANDOM

Kim Floor (s. 14.4.1948 Porvoo) lauleskeli paljon jo nuoruudessaan. Porvoon kauppaopiston rehtori pani merkille Kimin näyttelijän ja laulajan kyvyt ja ehdottikin tälle ruotsalaiseen teatterikouluun pyrkimistä, jonne hänet vuonna 1969 hyväksyttiin. Kim hankki opiskelurahoja keikkailemalla. Vuonna 1970 Kim voitti suomenruotsalaisen kykyjenetsintäkilpailun ja sai vähän kuin vahingossa jalansijaa musiikkibisneksessä.

Laulaminen oli kuitenkin aina Kimille vain sivutoimi, mutta teatterin puoleltakaan ei hänelle päätoimista elämäntyötä urjennut. Varsinaisen uransa hän on tehnyt täysin muilla aloilla, lähinnä yksityisyrittäjänä. Täysin Kim ei kuitenkaan julkisuudestakaan kadonnut, vaan piipahti mm. vuonna 1993 Onnenpyörän ensimmäisenä juontajana sekä sivuroolissa suositussa Metsolat-tv-sarjassa.

Päivi Paunun ja Kim Floorin urat leikkasivat vuonna 1972, kun kapellimestari Nacke Johansson kokosi lauluduon Suomen euroviisukarsintoihin. Nacken yhdessä säveltäjädebyyttinsä tehneen Juha Flinckin kanssa tekemä kappale Muistathan oli valittu finalistiksi avoimen sävellyskisan kautta. Suomen karsinnassa kisasi tuona vuonna nimekkäimmät iskelmäartistimme, joihin Päivi Paunukin kuului. Kim Floor on avoimesti myöntänyt lähteneensä mukaan vain taskurahojen puutteessa.

Kim Floor euroviisuissa:

1972 Muistathan (Päivi Paunu & Kim Floor)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki