Fandom

Eurovision Wiki

Meiju Suvas

904sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Meiju Suvas 2012.jpg
Meiju Suvas (oik. Merja Suvas-Berger, s. 22.1.1959 Helsinki) on suomalainen iskelmälaulajatar. Hänen uransa alkoi Frederikin taustalaulajana vuonna 1981 Suomen euroviisukarsinnoissa. Sen jälkeen hän esiintyi Frederikin kesäkiertueilla taustakuorossa. Vuonna 1982 ilmestyi hänen ensimmäinen sooloalbuminsa "Meiju", jota sisälsi hitit "Tahdon sinut" ja "Tää onnea" ja jota myytiin yli 60.000 kpl. Meiju on julkaissut tähän päivään mennessä 13 pitkäsoittoa, joista tuorein "Missä milloin vaan" on vuodelta 2012.

Vuonna 1983 Meiju kutsuttiin solistiksi Suomen euroviisukarsintoihin ja hän sai esitettäväkseen kaksi sävelmää "Laulujen laulu" ja "Rakastunut nainen". Kappaleet eivät kuitenkaan olleet ominta Meijua, joten niitä ei koskaan levytetty. Kuten ei myöskään vuonna 1989 kisaillutta kappaletta Rauhaton sydän, johon Meiju oli tehnyt kirjoittanut sanoituksen. Tuorein aluevaltaus euroviisuympyröissä Meijulta on esiintyminen Suomen euroviisukarsintana toimivan UMK 2013:n väliaikanumerona, jossa hän esitti yhdessä Stigin ja Teflon Brothersien kanssa kappaleen "Seksikkäin jäbä", johon on sämplätty Meijun vuonna 1983 julkaistua kappaletta "Pidä musta kiinni".

Meiju Suvas euroviisuissa:

solistina:

1983 Laulujen laulu

1983 Rakastunut nainen

1989 Rauhaton sydän

sanoittajana:

1989 Rauhaton sydän

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki