FANDOM

Säveltäjä: Juha Flinck, Nacke Johansson

Sanoittaja: Juha Flinck

Esittäjä: Päivi Paunu & Kim Floor

Vuoden 1972 Suomen edustuskappaleen valinnan suoritti Suomen kansa postikorttiäänestyksellä ja "Muistathan" oli kansan ylivoimainen suosikki. Kappale sai Suomen karsinnassa 1972 annetuista 69 184:sta äänestä yli kolmasosan, kansansuosikki Katri Helenan jäädessä hopealle. Niinpä Päivi ja Kim matkustivat maaliskuun lopulla Edinburghiin, Isoon-Britanniaan. Yleisradiossakin edustuskappalettamme pidettiin yleisesti melko vaatimattomana ja siksi suomalaiset satsasivat enemmän komean näköisen duomme ulkoisiin avuihin. Esikatseluvideossa Kim ja Päivi peuhasivat näyttävissä turkiksissa ja kansainväliselle loppukilpailulavalle duomme ylle oli puettu nahkaa. Samalla esiteltiin suomalaista vaateteollisuutta.

Loppujen lopuksi Suomen joukkue herätti kisapaikalla ihan positiivista huomiota ja isäntämaa Britannian lehdistössä heidän veikattiin jopa sijoittuvan ihan kärjen tuntumaan. Järjestäjiltä he saivat tosin huomautuksen, että heidän katseensa olivat esityksen aikana liian flirttailevia "seksi-ilmeitä". Finaaliesitys meni pienen alkujännityksen jälkeen oikeinkin mukavasti ja lopputuloksena oli kohtuullinen 12. sija. Tätä voidaan pitää pitkälti juuri hyvän esiintymisen ansiona, sillä itse kappale ei kuulu varsinaisesti suuriin euroviisuklassikoihin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki