FANDOM

Karisingle
Säveltäjä: Kari Kuivalainen

Sanoittaja: Kari Kuivalainen

Esittäjä: Kari Kuivalainen

Päivä kahden ihmisen eli kansainvälisessä kilpailussa Never the end oli Suomen edustussävelmä Eurovision laulukilpailuissa 1986 Bergenissä, Norjassa. 22.2.1986 järjestettyjen Suomen euroviisukarsintojen tuloksen ratkaisi asiantuntijaraati, joka äänesti tasaisesti. Karsintavoitto oli äärimmäisen tiukka, sillä Päivä kahden ihmisen sai vain yhden pisteen enemmän kuin toiseksi äänestetty Kirkan Uusiin taivaisiin.

Suomen karsintojen jälkeen laulun sanoitukseen tehtiin muutos. Yleisradion pyynnöstä laulua pyrittiin muuttamaan kansainvälisemmäksi. Laulu sai nimekseen Never the end, vaikka tekstin sisältö pysyi nimikkosäettä lukuun ottamatta täysin samana.

Suomi esiintyi 3.5.1986 järjestetyssä kansainvälisessä loppukilpailussa toiseksi viimeisenä. Bergenin lavalla esiintyivät Kari Kuivalaisen lisäksi taustalaulajat Anita Pajunen, Kati Bergman, Jokke Seppälä ja Rele Kosunen. Suomi saavutti äänestyksessä 22 pistettä, jotka riittivät sijaan 15. Belgia piti laulua koko illan kolmanneksi parhaana ja palkitsi Suomen kahdeksalla pisteellä. Lisäksi Suomi sai pisteitä Islannilta (6), Länsi-Saksalta ja Kyprokselta (3) sekä Alankomailta ja Turkilta (1).

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki