FANDOM

Johanna Pauliina Salonen (s. 1976 Tampere) pääsi lukion jälkeen opiskelemaan Tampereen Komediateatterin oppilaskouluun, jossa hän suoritti näyttelijäntyön perus- ja jatkolinjan. Sen jälkeen hän lähti Savonlinnan kaupunginteatteriin harjoittelemaan näyttelijäntyötä ja sai tehdä isoja rooleja myös musikaaleissa. Sitten oli vuorossa Teatteri Eurooppa Neljän pikkujoulukabaree vuonna 2006. Silloin Pauliina lauloi ensimmäisen kerran keikalla omana itsenään, ei teatteriroolissa. Samassa sakissa esiintyi myös Maria Lund, jonka kanssa päätimme perustaa bilebändin Valtteri Tynkkysen johdolla. Maid for Sale keikkaili melko ahkerasti kahden vuoden ajan ja esiintymiskokemusta karttui. Samoihin aikoihin hän näytteli mm. Tampereen Komediateatterissa, Pyynikin kesäteatterissa, muutamissa tv-sarjoissa ja oli kiinnitettynä Teatteri Eurooppa Neljään.

Vuonna 2009 Pauliina päätti toteuttaa yhden suurista haaveistaan ja haki poliisikouluun. Kova treenaaminen palkittiin ja hän pääsi sisään. Opiskelun aikana Pauliina on tehnyt keikkoja erilaisten kokoonpanojen kanssa. Maid for Salen kautta Pauliina tutustui J-P Järviseen, joka pyysi häntä laulamaan muutaman demobiisin. Vuonna 2011 he osallistuivat euroviisukarsintoihin kappaleella Every day ja vuonna 2012 ensimmäiseen UMK-kilpailuun kappaleella Want my life back.

Pauliina Salonen euroviisuissa:
vuosi kappale
2011 Every day
2012 Want my life back

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki